Amikor valaki kereskedelmi vállalkozás indításán gondolkozik, akkor két választási lehetőség áll rendelkezésére, a nagykereskedelem és a kiskereskedelem. Ugyan mindkettő kereskedelemmel, árusítással foglalkozik, mégis számos jelentős különbséget találhatunk a két lehetőség között. Ezeket fogjuk megvizsgálni bejegyzésünkben.
Ki a célközönség?
A legnagyobb különbséget a célközönség, a vásárlók jelentik. A nagykereskedelemmel foglalkozók cégeknek, a kiskereskedőknek árusítják termékeiket. A kiskereskedők pedig az embereket, egyéni vásárlókat célozzák meg termékeikkel.
Eladott termékek ügyfelenként
A vásárlói kör egyben magával hozza azt is, hogy várhatóan milyen mennyiségben fognak vásárolni az egyes ügyfelek. Pl. egy ajándék nagykereskedelemmel foglalkozó vállalkozás egyszerre több száz, több ezer terméket fog tudni eladni a kiskereskedő partnerei számára. Magánszemélyek azonban maximum 4-5 ajándékot vásárolnak egyszerre, sőt, valamikor még annyit sem. Ennek megfelelően teljesen másképp kell felépíteni a marketinget kis- és nagykereskedők számára. Nagykereknek gyakran egyáltalán nem kell a marketingre költeniük, különösen, ha már rendelkeznek egy kialakult vásárlói bázissal. A kiskereskedők azonban folyamatosan kell, hogy marketingre költsenek, ugyanis a meglévő vásárlókból csak nagyon ritkán tudnak megélni.
Kezdőtöke mennyisége
Ha sikeres nagykert szeretnél indítani, akkor nagyságrendekkel több pénzre lesz szükséged, mint kiskereskedelmi vállalkozás indítása esetén. Ezeket a magasabb költségeket a sokkal nagyobb raktárkészlet szükségessége hozza magával.